Nyttig samtaleopplegg om retten til et godt og trygt skolemiljø
Ill.foto: Istockphoto

Nyttig samtaleopplegg om retten til et godt og trygt skolemiljø

Visste du at det finnes et samtaleopplegg om retten til et godt og trygt skolemiljø, og hva dette innebærer for din skole?

Samtaleopplegget rundt opplæringslovens § 9A er utarbeidet av Foreldreutvalget for grunnopplæringen (FUG), KS og Skolelederforbundet som en del av vårt arbeid i Partnerskap mot mobbing.

Vi ønsker at dette skal være et verktøy som kan bidra til gode samtaler om skolemiljøet , de rettighetene opplæringsloven gir elevene, og de kravene og pliktene som skolen har. Samtaleoppleggets formål er også å bidra til en forventningsavklaring mellom de ulike partene i skolen.

Opplegget er i hovedsak beregnet på skolenes skolemiljøutvalg (SMU).

Les mer her