Vel gjennomført skolelederkonferanse på Sola
Pål Roland er dosent i spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger. Han har doktorgrad i utdanningsvitenskap på temaet innovasjon og implementering. Roland har publisert flere bøker, kapitler og artikler om temaet innovasjon og implementering. På Solakonferansen foreleste han om hvordan ledere kan skape kapasitetsbygging i egen organisasjon.

Vel gjennomført skolelederkonferanse på Sola

Solakonferansen, som arrangeres av Skolelederforbundet Rogaland, ble avholdt 18. og 19. januar.

Det ble en  interessant og lærerik konferanse med kunnskapsrike  foredragsholdere og motiverte deltagere.

Pål Roland har utviklet og ledet store innovasjoner som De utfordrende barna (tidlig innsats) og Være sammen (landsomfattende kompetanseløftprosjekt).

Pål Roland hadde et interessant og engasjerende innlegg om kapasitetsbygging i egen organisasjon. Rune Todnem By snakket om den viktigste lederen: «Ledelse som gjør en forskjell».

Avtroppende fylkesleder Sven Fandrem og Dr. Nashater Deu Solheim.

Vi lærte mye av Dr. Nashater Deu Solheim – «The Leadership PIN Code».

Morten K. Strand og Anne Berit Emstad avsluttet konferansen med å snakke om «3xU – Profesjonelle lærende nettverk for skoleledere».

Takk til skolelederforbundet i Rogaland for en fantastisk konferansen og en viktig møteplass for ledere i barnehage og skole.

Relaterte artikler

Innovative læringsmiljøer vinner frem i Danmark

Innovative læringsmiljøer har som mål å fremme læring, trivsel, motivasjon og kreativitet. Det skal forberede elevene på fremtidens arbeidsmarked og i økende grad sikre at skolen kan ta imot alle barn.

Nyheter | Fagartikler

Pekefinger eller støttespiller: Hva blir statsforvalterens rolle under den nye opplæringsloven?

Statsforvalteren har ansvar for å ivareta rettssikkerheten til blant annet elever i skolen. Når ny opplæringslov trer i kraft, vil det medføre noen endringer i statsforvalterens rolle, blant annet når det gjelder skolemiljøsaker, omtalt i kapittel 12 (tidligere kapittel 9A).

Nyheter

Har kunstig blitt naturlig?

På Vika videregående i Oslo er skoledagen preget av både kunstig og naturlig intelligens. Hva er erfaringen?

Nyheter | Fagartikler