Vel gjennomført skolelederkonferanse på Sola
Pål Roland er dosent i spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger. Han har doktorgrad i utdanningsvitenskap på temaet innovasjon og implementering. Roland har publisert flere bøker, kapitler og artikler om temaet innovasjon og implementering. På Solakonferansen foreleste han om hvordan ledere kan skape kapasitetsbygging i egen organisasjon.

Vel gjennomført skolelederkonferanse på Sola

Solakonferansen, som arrangeres av Skolelederforbundet Rogaland, ble avholdt 18. og 19. januar.

Det ble en  interessant og lærerik konferanse med kunnskapsrike  foredragsholdere og motiverte deltagere.

Pål Roland har utviklet og ledet store innovasjoner som De utfordrende barna (tidlig innsats) og Være sammen (landsomfattende kompetanseløftprosjekt).

Pål Roland hadde et interessant og engasjerende innlegg om kapasitetsbygging i egen organisasjon. Rune Todnem By snakket om den viktigste lederen: «Ledelse som gjør en forskjell».

Avtroppende fylkesleder Sven Fandrem og Dr. Nashater Deu Solheim.

Vi lærte mye av Dr. Nashater Deu Solheim – «The Leadership PIN Code».

Morten K. Strand og Anne Berit Emstad avsluttet konferansen med å snakke om «3xU – Profesjonelle lærende nettverk for skoleledere».

Takk til skolelederforbundet i Rogaland for en fantastisk konferansen og en viktig møteplass for ledere i barnehage og skole.

Relaterte artikler

Beredskap

Nytt styringsdokument for arbeid med sikkerhet og beredskap

Kunnskapsdepartementet har oppdatert sitt styringsdokument for arbeidet med sikkerhet og beredskap i vår sektor. I det nye dokumentet kan du lese de helt overordnede og nasjonale føringene for det viktige arbeidet vi må gjøre lokalt for å være påkoblet og forberedt i vår urolige tid.

Nyheter
Alf Aschim og Per Magnus Thompson

Ledelse i usikre tider: Empati, trygghet og tydelighet

Hvordan kan ledere takle usikkerhet i store endringsprosesser, som strukturendringer og økonomisk ustabilitet?

Nyheter

Elevene trenger mer lærerstøtte

Norske skoler har jobbet iherdig med tverrfaglige temaer de siste årene, men ny forskning viser at elevene trenger hjelp til å navigere komplekse samfunnsspørsmål.

Nyheter