Podkast: Hvordan lede ledere?

Formålet med opplæringsloven er å åpne dører mot verden og framtiden. Og det er egentlig det det handler om – å skape muligheter, gode sammenhenger og motivasjon for barn og unge, sier kommunalsjef Olaf Hella.

Han er leder på skoleeiernivå, og for ham handler ledelse av ledere om å ansvarliggjøre og bemyndiggjøre dem.

Han forteller om hvordan han jobber for å tilby gode tjenester til barn og unge i Osterøy kommune.

 

Relaterte artikler

Bedre data – bedre beslutninger, regjeringens forslag til individ- og fraværsregister

Regjeringen har like før påsken setter inn, lagt frem forslag om individ – og fraværsregister. Skolelederforbundet er positive til forslaget, men understreker viktigheten av at barnets beste, høy personvernstandard og minimal administrativ belastning alltid må stå i sentrum. Forbundet tror at individregistre vil gi nødvendig kunnskap for å utvikle en mer treffsikker, inkluderende og kunnskapsbasert barnehage- og skolepolitikk.

Nyheter

Mellomoppgjøret og reforhandling av SFS2213

Årets sentrale forhandlinger er et mellomoppgjør som handler om penger. Men vi skal også forhandle om to viktige særavtaler: SFS2213 og SFS2201. Av: Knut - Arve Skålevik, Seksjonsleder i Skolelederforbundet

Nyheter

Webinar: Barnets beste og barns rett til å bli hørt

Hvordan kan vi gjøre gode barnets beste-vurderinger? Hvilken innvirkning har den nye opplæringsloven for slike vurderinger? Og hvordan sikrer vi som skoleledere at barna får være med og påvirke vurderingen av deres egen situasjon?

Nyheter