Podkast: Hva betyr ledelsen for utvikling av skolen?

I boken "Skoleutvikling i videregående skole" tar professor i norsk fagdidaktikk ved NTNU, Henning Fjørtoft, en praktisk tilnærming til spørsmålene rundt ledelsens rolle i utvikling av skolen. Boken baserer seg på funnene i forskningsprosjektet SKUV (Skolebasert kompetanseutvikling i vurdering).

I denne episoden presenterer han noen av disse funnene, med konkrete eksempler fra skolene som var med i prosjektet. Han forteller også om prosjektet Going Gradeless, der han har sett på alternativer til dagens karakterordning.

Relaterte artikler

Perspektiver mot 2025 ved utgangen av 2024

Årets juletid er en anledning til å reflektere over året som har gått og forberede oss på det som ligger foran oss. Jeg vet at du, som leder i skole og barnehage, står midt i en krevende hverdag der økonomiske rammer strammer inn og økende forventninger legger stadig mer press på ditt handlingsrom.

Nyheter
Råd for god digital praksis og skjermbruk i skolen

Udir: Råd for god digital praksis og skjermbruk i skolen

Utdanningsdirektoratet har utarbeidet åtte råd for å sikre god digital praksis og skjermbruk i skolen. Rådene fokuserer på å bruke digitale enheter, verktøy og ressurser på en måte som bidrar positivt til elevenes læring, utvikling og trivsel.

Nyheter

Gikk du glipp av pensjonswebinaret?

Pensjonssparing er et vanskelig, men viktig tema, Derfor inviterte vi pensjonsekspert Liven Sandell fra Nordea for å forklare litt nærmere hvordan pensjon faktisk fungerer.

Nyheter