Lekende læring og lærende lek: Tryggere elever og færre konflikter
I Hamarskolen har man tatt tilbake leken i grunnskolen med fokus på å integrere lek i undervisningen for å fremme elevenes trivsel og læring.
Skolelederforbundet er en del av fellesskapet YS og vår hovedorganisasjon er en viktig stemme for oss for å fremme betydningen av god lønn og gode arbeidsvilkår for sine medlemmer. I denne Episoden snakker Forbundsleder Stig Johannessen med YS leder Erik Kollerud om det nye arbeidslivet – eller hva forventer vi at utvikling og hvordan skal være våre felles prioriteringer for å sikre gode rammer for de ansatte i offentlig sektor.
I Hamarskolen har man tatt tilbake leken i grunnskolen med fokus på å integrere lek i undervisningen for å fremme elevenes trivsel og læring.
Hvordan møter vi utfordringer med inkludering og utenforskap på skoler med høy andel minoritetsungdom? Og hvordan kan vi sikre elevmedvirkning i hele skolen, slik LK20 foreskriver?
«Har du møtt én med autisme, så har du møtt én med autisme», heter det. Hvordan skal skolen tilpasse seg til nevrodivergente elever i en tid med stramme budsjettrammer, politiske føringer og den nye opplæringslovens nye retningslinjer for tilpasset opplæring?