Podkast: Lekende læring og lærende lek: Tryggere elever og færre konflikter

I Hamarskolen har man tatt tilbake leken i grunnskolen med fokus på å integrere lek i undervisningen for å fremme elevenes trivsel og læring.

Vi besøker Ridabu skole og snakker med rektor Per Oskar Stai om prosjektet «Lekende læring og lærende lek i begynneropplæringen». Han forteller om hvordan prosjektet ble til, utfordringene de har møtt, og de positive resultatene de har sett så langt.

Les mer om prosjektet på Utdanningsnytt.no.

 

Relaterte artikler

Alf Aschim og Per Magnus Thompson

Ledelse i usikre tider: Empati, trygghet og tydelighet

Hvordan kan ledere takle usikkerhet i store endringsprosesser, som strukturendringer og økonomisk ustabilitet?

Nyheter

Elevene trenger mer lærerstøtte

Norske skoler har jobbet iherdig med tverrfaglige temaer de siste årene, men ny forskning viser at elevene trenger hjelp til å navigere komplekse samfunnsspørsmål.

Nyheter

Samfunnet blir stadig mer komplekst. Derfor er god skoleledelse viktigere enn noen gang

Fremtidens skole må forene demokratiske verdier, teknologiens potensial og et sterkt fokus på fellesskap.Av Stig Johannessen, leder i Skolelederforbundet.

Nyheter