Ufrivillig skolefravær: Hvordan møter vi nevrodivergente elever?

«Har du møtt én med autisme, så har du møtt én med autisme», heter det. Hvordan skal skolen tilpasse seg til nevrodivergente elever i en tid med stramme budsjettrammer, politiske føringer og den nye opplæringslovens nye retningslinjer for tilpasset opplæring?

Vi møtte Annette Drangsholt fra Autismeforeningen og psykolog Peder Kjøs i Arendal for å prøve å komme til bunns i dette.  I samtalen kom vi blant annet innom samarbeidet med foreldrene, moderne skolearkitektur og elever som opplever seg overvurdert og undervurdert på samme tid.

Relaterte artikler

Krever reallønnsvekst

Torsdag 24. april startet lønnsoppgjøret i kommunesektoren og stat. Fredag 25.april er også lønnsforhandlingene i Oslo kommune i gang. Skolelederforbundet krever sammen med YS reallønnsvekst for våre medlemmer.

Nyheter
Mona Bjørnstad, leder for YS Kommune

YS: – Forventer et godt lønnsoppgjør med betydelig reallønnsvekst

– Vi har en klar forventning om et godt lønnsoppgjør for våre medlemmer i Oslo kommune, med fortsatt reallønnsvekst, sier leder for YS i Oslo kommune, Mona Bjørnstad.

Nyheter
Beredskap

Nytt styringsdokument for arbeid med sikkerhet og beredskap

Kunnskapsdepartementet har oppdatert sitt styringsdokument for arbeidet med sikkerhet og beredskap i vår sektor. I det nye dokumentet kan du lese de helt overordnede og nasjonale føringene for det viktige arbeidet vi må gjøre lokalt for å være påkoblet og forberedt i vår urolige tid.

Nyheter