Podkast: Tidsbruk, skoleutvikling og drift

Mange skoleledere betrakter skoleutvikling som sin viktigste oppgave. Samtidig opplever de at tiden spises opp av driftsoppgaver og rapportering.

Mari-Ana Jones og Erlend Dehlin fra NTNU har snakket med mange skoleledere om hvordan de opplever sin egen tidsbruk før og under pandemien. Vi tok en prat med dem på Teams for å forstå mer om hvordan forventninger knyttet til daglig drift av kan virke negativt inn på utviklingsarbeidet.

Relaterte artikler

Ungdata-undersøkelsen 2024: Hvordan står det til med de unge?

Under Arendalsuka presenterte Velferdsforskningsinstituttet NOVA årets Ungdata-undersøkelse.

Nyheter

Elevene må lære seg å håndtere den digitale virkeligheten, inkludert uønsket innhold

I skolesektoren ser vi inn i et digitalt landskap fylt med utfordringer og dilemmaer. Målet? Å gi barn og unge en trygg, digital ramme for læring. Over tid har det både fra politikere, foreldre og andre kommet krav om å sperre sider, filtrere bort innhold og løsninger som byr på mange utfordringer og problemer.

Nyheter

Podkast: Mellomledere i skolen: Myndiggjorte lagspillere eller team på tomgang?

Hva er mellomledernes rolle i skolens lederteam? Fungerer de som et effektivt lag rundt rektor? Og kan de settes i stand til å utføre sitt arbeid bedre?

Nyheter