Hvordan kan vi bruke erfaringene fra korona til noe konstruktivt?

Bjørn Matsson begynte som rektor ved Gjøvik videregående skole i februar 2020. Lite visste han om hvilke utfordringer skolen snart skulle stå overfor.

I denne ukens episode av podkasten Viktigste Leder deler han noen av sine erfaringer fra pandemien og hvordan vi kan benytte disse erfaringene når vi ser fremover.

 

Relaterte artikler

Ungdata-undersøkelsen 2024: Hvordan står det til med de unge?

Under Arendalsuka presenterte Velferdsforskningsinstituttet NOVA årets Ungdata-undersøkelse.

Nyheter

Elevene må lære seg å håndtere den digitale virkeligheten, inkludert uønsket innhold

I skolesektoren ser vi inn i et digitalt landskap fylt med utfordringer og dilemmaer. Målet? Å gi barn og unge en trygg, digital ramme for læring. Over tid har det både fra politikere, foreldre og andre kommet krav om å sperre sider, filtrere bort innhold og løsninger som byr på mange utfordringer og problemer.

Nyheter

Podkast: Mellomledere i skolen: Myndiggjorte lagspillere eller team på tomgang?

Hva er mellomledernes rolle i skolens lederteam? Fungerer de som et effektivt lag rundt rektor? Og kan de settes i stand til å utføre sitt arbeid bedre?

Nyheter